Siłownik wahliwy zmiennoprędkościowy 4XWV jest zmiennorędkościowym siłownikiem z nowoczesnym elektronicznym blokiem sterującym, zawierającym sterownik mikroprocesorowy i falownik, sterowanym sygnałem analogowym, trójstawnym 24VDC lub poprzez magistralę fieldbus. Posiada kompaktową, lekką konstrukcję, przeznaczoną do pracy w ciężkich warunkach środowiskowych.

Siłowniki wahliwe zmiennoprędkościowe 4XWV mogą pracować w układach sterowania i regulacji. Są przeznaczone  do napędu elementów wykonawczych takich jak przepustnice, zawory kulowe na rurociągach powietrza, wody i pary, a także na małych klapach na kanałach spalin i powietrza, w których jest zalecana praca ze zmienną prędkością.

Siłownik wahliwy zmiennoprędkościowy 4XWV
Siłownik wahliwy zmiennoprędkościowy 4XWV
Parametr Siłownik wahliwy 4XWVb Siłownik wahliwy 4XWVc
Moment znamionowy wyjściowy Mzn Mn=120Nm Mn=240Nm
Napięcie zasilania 3x400 VAC ±10%, z przewodem N
Rodzaj pracy S4 - 25%, 1200c/h S2-15min
Nastawa prędkości siłownika Programowa, podczas konfigurowania parametrów pracy siłownika
Kąt obrotu wału wyjściwego 90° (opcja 120°)
Analogowy sygnał zwrotny 4÷20 mA, przetwornik dwuprzewodowy
Analogowy sygnał sterujący 4÷20 mA
Napięcie sterujące trójstawne 24VDC - dowolna polaryzacja (10mA)
Sterowanie fildbus (opcja) MODBUS, PROFIBUS, HART, PROFINET
Stopień ochrony IP67 / IP68 (opcja)

Funkcje siłownika 4XWV:

  • Praca siłownika ze zmienną prędkością programowaną podczas konfigurowania siłownika,
  • funkcja softstartu ograniczająca prądy rozruchowe siłownika,
  • automatyczne strojenie siłownika do położeń krańcowych,
  • bezstykowe załączanie, wyłączanie, rewersowanie i elektryczne odzyskowe hamowanie siłownika,
  • zabezpieczenie termiczne, zwarciowe, zanikowo-fazowe i przeciążeniowe silnika oraz badanie zgodności faz,
  • programowalna konfiguracja siłownika bez konieczności ustawiania wyłączników krańcowych i momentowych,
  • wydawanie sygnałów dwustanowych takich jak: gotowość elektryczna, położenia pośrednie oraz krańcowe,
  • sterowanie miejscowe za pomocą stacyjki zabudowanej na siłowniku,
  • komunikacja pilota z siłownikiem za pomocą podczerwieni,
  • wbudowany regulator PI (opcja).

Elektronika:

  • Sterownik mikroprocesorowy z falownikiem i nowoczesnym wyświetlaczem graficznym LCD z wielobarwnym podświetleniem zależnym od stanu siłownika,
  • jednoczesne, czytelne pokazanie kluczowych bieżących danych siłownika takich jak: położenie siłownika - cyfrowo i przy pomocy bargrafu, stan przełączników krańcowych, kierunek pracy napędu,
  • samodokumentujący się interfejs użytkownika, a więc: krótkie opisy tekstowe poszczególnych kroków w czasie konfiguracji, wyświetlanie opisów sygnalizowanych błędów.

Diagnostyka:

  • podgląd wszystkich nastawionych parametrów,
  • pamięć błędów i zapis historii zdarzeń.